Így tudja nyugdíj ügyeit kényelmese, sorbanállás nélkül elektronikusan intézni!
Mit nevezünk elektronikus ügyintézésnek?
Az elektronikus ügyintézés a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény alapján a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton történő intézése.
Az elektronikus ügyintézés a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény alapján a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton történő intézése.
A hatóság a közigazgatási hatósági ügyeket elektronikus úton is intézi, ha erről törvény vagy kormányrendelet másként nem rendelkezik.
Az elektronikus úton benyújtott dokumentum megérkezéséről a hatóság értesítést küld a feladónak. A dokumentumhoz kapcsolódó jogkövetkezmények az automatikus visszaigazolás elküldésével állnak be, kivéve akkor, ha a hatóság vizsgálata a kapott dokumentum értelmezhetetlenségét állapítja meg, és erről az ott megjelölt határidőn belül az ügyfelet elektronikus levélben értesíti.
Ha a törvény másképp nem rendelkezik, az ügyfél nem kötelezhető az elektronikus eljárásra. Az ügyfél az eljárás bármely szakaszában választhat a hagyományos és az elektronikus ügyintézési forma között. Az ügyfél akkor is kérheti a hagyományos értesítést, ha kérelmét elektronikus úton nyújtotta be.
A hatóság csak azzal az ügyféllel tarthat kapcsolatot elektronikus levelezés útján, aki e-mail címét e célból a hatóságnak átadta. A postafiók érvényességéért, működőképességéért az ügyfél a felelős!
Hogyan kezdeményezhető az e-ügyintézés?
Az ügyfelek ügyeik elektronikus intézését csak előzetes regisztráció után kezdeményezhetik, amely ügyfélkapu létesítését jelenti. A TAJ számmal rendelkező külföldön tartózkodó személyek a Magyar Köztársaság konzuli képviseletein kezdeményezhetik ügyfélkapu létesítését.
Az Ügyfélkapu regisztráció folyamatának részletes leírását a Kormányzati Portálon https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu/regisztracio internetes oldalon találja.
A nyugdíjbiztosítási eljárásban van lehetőség e-ügyintézésre?
Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (a továbbiakban: ONYF) elektronikus ügyintézési (továbbiakban: e-ügyintézési) rendszert működtet, amely ügyfélkaput létesített személyek részére biztosít lehetőséget elektronikus űrlapok kitöltésére és beküldésére. A szolgáltatások az ONYF honlapján (http://www.onyf.hu/hu/) az „Elektronikus ügyintézés” ikonra kattintva érhetőek el. Az e-ügyintézés a rendszerben található elektronikus űrlapok kitöltésével, továbbításával kezdeményezhető. A felhasználható űrlapok között többfajta kérelem, nyilatkozat és bejelentés található.
A hatóság csak azzal az ügyféllel tarthat kapcsolatot elektronikus levelezés útján, aki e-mail címét e célból a hatóságnak átadta. A postafiók érvényességéért, működőképességéért az ügyfél a felelős!
Hogyan kezdeményezhető az e-ügyintézés?
Az ügyfelek ügyeik elektronikus intézését csak előzetes regisztráció után kezdeményezhetik, amely ügyfélkapu létesítését jelenti. A TAJ számmal rendelkező külföldön tartózkodó személyek a Magyar Köztársaság konzuli képviseletein kezdeményezhetik ügyfélkapu létesítését.
Az Ügyfélkapu regisztráció folyamatának részletes leírását a Kormányzati Portálon https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu/regisztracio internetes oldalon találja.
A nyugdíjbiztosítási eljárásban van lehetőség e-ügyintézésre?
Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (a továbbiakban: ONYF) elektronikus ügyintézési (továbbiakban: e-ügyintézési) rendszert működtet, amely ügyfélkaput létesített személyek részére biztosít lehetőséget elektronikus űrlapok kitöltésére és beküldésére. A szolgáltatások az ONYF honlapján (http://www.onyf.hu/hu/) az „Elektronikus ügyintézés” ikonra kattintva érhetőek el. Az e-ügyintézés a rendszerben található elektronikus űrlapok kitöltésével, továbbításával kezdeményezhető. A felhasználható űrlapok között többfajta kérelem, nyilatkozat és bejelentés található.
E-mailban kezdeményezhető-e az eljárás megindítása?Nem kezdeményezhető eljárás e-mail formájában, mivel ez az elektronikus forma – az ügyfélkapus azonosítás nélkül elküldött elektronikus levél – nem minősül írásbeli elektronikus ügyintézésnek.
Mikor kezdődik az ügyintézési határidő az elektronikus ügyintézés során?
Az elektronikus irat előterjesztésének időpontja az irat elküldésének napja, de az ügyintézési határidő a következő munkanapon kezdődik.
Mikor kezdődik az ügyintézési határidő az elektronikus ügyintézés során?
Az elektronikus irat előterjesztésének időpontja az irat elküldésének napja, de az ügyintézési határidő a következő munkanapon kezdődik.
Hogyan történik a határidő számítása üzemzavar esetén?
Az ügyintézési határidőbe nem számít bele az a nap, amelyen bármilyen okból négy órát meghaladó időtartamon keresztül üzemzavar áll fenn.
Az ügyintézési határidőbe nem számít bele az a nap, amelyen bármilyen okból négy órát meghaladó időtartamon keresztül üzemzavar áll fenn.
Mi a teendő, ha az ügyfél továbbiakban nem elektronikus úton szeretné intézni az ügyeit?
Az ügyfél egy alkalommal indokolás nélkül, további esetekben méltányolható indokolással megváltoztathatja a kapcsolattartás addig alkalmazott módját.
Az ügyfél egy alkalommal indokolás nélkül, további esetekben méltányolható indokolással megváltoztathatja a kapcsolattartás addig alkalmazott módját.
Jogszabályok:
2004. évi CXL. törvény
2004. évi CXL. törvény
Forrás : onyf.hu
A cikk forrása: nyugdij.info
A cikk forrása: nyugdij.info